TWARZ

TWARZ

Ćwiczenia plank- płaski brzuch w zasięgu ręki

Ćwiczenia plank- płaski brzuch w zasięgu ręki

Ćwiczenia plank to tak zwana deska. Jest to zestaw ćwiczeń, które bardzo dobrze wpływają na rozwój mięśni brzucha, ale również dodatkowo na ramiona, pośladki i uda. Postaramy się Wam przedstawić dziś ćwiczenie, które wykonywane kilka razy w tygodniu pomogą nam osiągnąć płaski brzuch w dość szybkim czasie.

Odpowiednia postawa podczas ćwiczenia zniweluje szanse na jakąkolwiek przykrą w skutkach kontuzję. Na początek połóż się na brzuchu i wesprzyj się na przedramionach w taki sposób, aby łokcie były w jednej linii z barkami. Jednocześnie postaraj się z drugiej strony oprzeć na stopach- jak do pompki. Wraz z wydechem napinamy wszystkie mięśnie (przede wszystkim brzucha) i unosimy ciało oparte na przedramionach i stopach do góry. W takiej pozycji powinniśmy wytrzymać co najmniej kilkanaście sekund. Ćwiczenie należy powtórzyć od 5 do 10 razy.

Istnieje wiele odmian ćwiczeń plank, które oddziaływają na inne partie mięśni. Przykładowo Side-Plank Pulses idealnie wpływa na rozwój mięśni skośnych brzucha, a także na ramiona. Jest to pozycja boczna „deski”, w której unosimy i opuszczamy biodra opierając się na jednej ręce i jednej nodze. Jest to również dobre ćwiczenia dla osób, które mają problemy z utrzymaniem równowagi.

Nie ma przeciwwskazań, aby ćwiczenia plank wykonywać nawet codziennie. Nie możemy jednak zapominać o chociaż kilku minutowej rozgrzewce przed rozpoczęciem ćwiczeń. Jeżeli czujesz ból w mięśniach, możesz odpuścić jeden dzień i dać organizmowi czas na regenerację tkanki mięśniowej.